Ved siden af mit journalistiske arbejde tilbyder jeg konsulentbistand til klubber, sponsorer, bureauer og brands inden for klubudvikling, sponsorater og kommunikation.
Med erfaring som stifter af kommunikationsbureauet Wasabi, strategidirektør i mediebureauet Mindshare, marketingdirektør i medievirksomheden IDG A/S og senest kommercielt ansvarlig i Ligaforbundet, bidrager jeg med et bredt perspektiv og evnen til at forbinde discipliner og organisationer – altid med fokus på at finde den bedste løsning.
Partnerskaber
Udviklede “Kangarooligan” kampagnen for DBU i samarbejde med Republica, hvor vi koblede australske stedfortrædere til danske fans, der ikke havde råd til rejsen down under. Stod for strategi og kreativ briefing. https://www.dbu.dk/nyheder/2023/juni/kangarooligans-skal-levere-roed-hvid-opbakning-til-vm/Sammen med reklamebureauet Pong hjalp jeg Forenet Kredit med at aktivere partnerskabet med herrelandsholdet frem mod EM24 i Tyskland. Var med til at vinde bureaukonkurrencen med strategisk sparring og fodboldfaglig indsigt. Under kampagnen stod jeg for aktivering af fodbolddanmark til at sende landsholdet afsted på en bølge af overskud. https://forenetkredit.dk/boelgen-skal-bringe-hele-landet-taettere-paa-landsholdet/Som den første sponsor nogensinde bragte Arbejdernes Landsbank herre- og kvindelandsholdet sammen i 2019, og reklamefilmen scorede højere på sympati end alle tidligere film fra banken. Jeg stod for ide, tekst, indsalg og projektledelse. https://www.youtube.com/watch?v=1dFJ4jDURVs&t=30sDa jeg sad i Danske Spil havde jeg ansvaret for at udvikle og udrulle #FodboldtrøjeFredag til en landsdækkende indsamling i partnerskab med Børnecancerfonden. Indsamlingen kører i dag på 6 år efter de samme principper og slår rekorder år efter år. Her er herofilmen fra år 2. https://www.facebook.com/shoothappensfilm/videos/402751247866897?locale=da_DKDet første projekt, jeg satte i gang, da jeg startede i Kvindedivisionsforeningen, var en fuld relancering af ligaen og forbundet. Målet var at skabe en liga med sin egen identitet – ikke en lightudgave af herrefodbold. Derfor fjernede vi ordet kvinde fra både liga- og forbundsnavnet. Liganavnene blev forkortet til A, B og C, så hierarkiet blev tydeligt, og sammenhængen til Ligaforbundet (tidligere Kvindedivisionsforeningen) blev klar. De korte navne giver samtidig plads til en fremtidig navnepartner. Jeg havde ansvaret for strategien og den kreative briefing, mens Nord DDB stod bag den visuelle identitet.https://markedsforing.dk/artikler/nyheder/ungt-designbureau-bag-nyt-navn-og-visuel-identitet-til-a-ligaen/Jeg forlængede og fordoblede partneraftalen med Select for Ligaforbundet. For første gang nogensinde omhandlede aftalen også den næstbedste række.
2. Fodbold faglighed
Football Manager udkommer i november 2025 for første gang nogensinde med en version der inkluderer kvindefodbold. Jeg har bygget databasen og vurderet samtlige spillere/træner fra A- og B-Ligaen på 50+ parametre. Det er vigtigt, at de unge fans kan spejle sig i deres idoler og have mulighed for at nørde kvindefodbold på lige fod med herrefodbold. Jeg scouter talenter for Nike og hjælper dem med at finde næste generations stjerner, før de bryder igennem. Fodboldglæde app. Vi har et stigende problem med mistrivsel blandt børn og unge. Deltagelse i foreningslivet giver identitet, selvværd og fællesskab og er en af de stærkeste værn mod mistrivsel. Men alt for mange unge forlader sporten og fællesskabet i fodboldklubben. De ønsker at blive bedre og have det sjovt, men glæden slukkes og talentet visner, fordi de ikke trives på holdet. Det udviklede vi et værktøj til af afhjælpe. Med støtte fra Innovationsfonden udviklede og testede vi en prototype i flere danske klubber med stor succes. Vi lykkedes ikke med at løfte finansieringen og løsningen er solgt til DBU.
3. Brands og virksomheder
Gennem Brand & Tactics har jeg de sidste år:
Hjulpet LandbrugsMedierne med digital transformation og udviklet businesscase og nye digitale produkter
Go-to-market strategi og plan for lanceringen af realkreditlån hos Coop Bank.
Tidligere har jeg arbejdet med alt fra politiske partier, banker, fagforeninger, privathospitaler, morgenmadsprodukter til rejseselskaber. Mine specialer er kommunikationsstrategi og kreative briefinger. Nysgerrighed på mere? Tjek min LinkedIn profil eller kontakt mig på verner@kvindefodboldeksperten.dk https://www.linkedin.com/in/vernerbager